Adauga tu primul review!
  • Tip carte: Literatura
  • Brand: Humanitas
  • Pentru: Fete, Baieti
  • Varsta recomandata: 7 - 8 ani, 8 ani +
  • Dimensiuni produs ambalat: 25 x 5 x 19 cm
  • Greutate produs ambalat: 0.35 kg

Redescoperiti una dintre cartile care au incantat copilaria a generatii de cititori si bucurati-va de minunatele ilustratii ale Liviei Rusz, datorita carora prind viata Muc cel mic, Califul Barza, piticul Nas-Lung si inca multe alte personaje indragite!

Povestitor in marea traditie europeana a Fratilor Grimm, neintrecutul Wilhelm Hauff a plasmuit o lume incarcata de magie si miraculos si a populat-o cu pitici de tot hazul, printi cutezatori, vrajitoare uracioase, pasari fermecate, negustori iscusiti si palate minunate. Dar nu s-a multumit cu atat: si-a inmuiat pana in cerneala celor O mie si una de nopti si a zugravit caravane stralucite, califi intelepti si cadane incantatoare. Iar taramul astfel nascocit, pe care il veti gasi adapostit intre copertele acestei carti, intrece in fascinatie toate taramurile nascocite vreodata de un povestitor: e un loc unde granita dintre bine si rau e mai anevoie de dibuit, luptele dintre cei buni si cei rai nu se dau numai cu spada, iar eroii trebuie sa se bizuie si pe intelepciune, nu doar pe vraji, ca sa iasa din incurcaturi.

WILHELM HAUFF (1802–1827) este unul dintre cei mai populari autori germani din toate timpurile. Culegerile lui de basme au fost traduse in toata lumea, s-au bucurat de nenumarate editii si au incantat generatii la rand. Pasiunea lui pentru carti si mai ales pentru povesti a inceput inca de la varsta de sapte ani, cand a descoperit in biblioteca bunicului matern volume de legende populare, romane cavaleresti, romane istorice si multe altele. Hauff si-a desavarsit educatia la Universitatea din Tübingen, unde a studiat filozofia si teologia. Dupa terminarea studiilor, a devenit profesorul particular al copiilor ministrului de razboi din Württemberg (pe atunci un teritoriu german independent, astazi parte a landului federal german Baden-Württemberg) si pentru ei a inceput sa scrie basme, pe care le-a publicat apoi in Almanahul povestilor din anul 1826. Multe dintre povestile lui Hauff aveau o tema orientala (Muc cel mic, Povestea Califului Barza, Povestea vasului naluca), altele erau situate in spatiul german (Hanul din Spessart, Inima rece). Inca de la prima publicare, acum aproape doua sute de ani, basmele lui Wilhelm Hauff au avut si continua sa aiba un enorm succes si la cei mici, si la cei mari.

Ilustratii de Livia Rusz. Traducere de Irina Vlad.

Numar pagini: 400
Dimensiuni: 25 x 5 x 19 cm